Ademtraining Buteyko

Adem geeft je lichaam zuurstof en energie. Maar veel en diep ademen is net zo ongezond als veel eten. Veel en diep ademen kan zelfs leiden tot klachten als neusverstopping, holte-ontsteking, allergie, astma, bronchitis, lage/hoge bloeddruk, spijsverteringsproblemen, stress, angst, vermoeidheid, snurken, slaap-apneu en chronische hyperventilatie.

 

Heb jij last van hyperventilatie? Doe de test!*

 

De ademhalingsmethode Buteyko herstelt de natuurlijke, ontspannen, rustige ademhaling en neemt de oorzaak van klachten weg. Het normaliseert de stofwisseling, versterkt het immuunsysteem, herstelt en verbetert de gezondheid.

 

Tijdens de lessen krijg je informatie over wat ademhaling doet met je lichaam. Je leert hoe je een gezonde ademhaling kunt stimuleren. Daarbij wordt gewerkt met praktisch toepasbare oefeningen.

 

Meer informatie over de Buteyko methode? Klik op: Buteyko methode

Stel je vragen of doe je aanmelding via het contactformulier: contact

IN 2017 GEEN (EXTRA) AANBOD IVM BEDRIJFSTRAININGEN EN VERHUIZING

 

*Test: Heb jij hyperventilatie? Meet je controle-pauze!

Om de controlepauze te meten, zit je rustig op een stoel.

Je ademt zonder extra inspanning en laat je adem zijn eigen weg gaan.

Probeer je adem op geen enkele manier te forceren.

Na een gewone uitademing, houd je je neus dicht met 2 vingers. Je mond is ook gesloten.

Wanneer je het eerste gevoel krijgt van luchthonger, laat je de neus los en ademt rustig door.

De meting is goed gedaan, wanneer je niet diep hoeft te ademen na de meting.

De controlepauze is het aantal seconden dat je kunt stoppen met ademen op deze manier.

Resultaat:

Bij een gezonde ademhaling hoort een controlepauze van 60 seconden.

Bij een lagere controlepauze adem je meer dan de norm.

Is deze bijvoorbeeld 10 seconden, dan adem je 6x zoveel als de norm.

Je hebt dan minder koolzuurgas in de longblaasjes en kunt last krijgen van verschillende aandoeningen.

index.php
longen lucht wolken

bewust en vitaal in verbinding